مشاور 09120820120

نکات استفاده از گوگل وویس

دیگر مطالب مفید

همراه با افزایش کاربران گوگل ویس  و اضافه شدن روز به روز فروشندگان این محصول در ایران همراه با ادعاهای مختلف نیاز دانستیم مطلبی جهت شفاف سازی همراه با نکات استفاده از گوگل ویس منتشر کنیم که در ادامه به آن می‌پردازیم.

***لطفا تمامی نکات را با دقت مطالعه کنید***

توضیح مختصر گوگل ویس

گوگل ویس سرویس رایگان شماره مجازی آمریکا می‌باشد که توسط گوگل به کاربران ساکن آمریکا ارائه می‌شود، گوگل ویس به شرط استفاده، محدودیت زمانی ندارد؛ دریافت پیام/تماس رایگان می‌باشد و ارسال پیام/تماس به آمریکا رایگان و به دیگر کشورها شامل هزینه می‌باشد.

آدرس سرویس گوگل ویس: https://voice.google.com

نحو ثبت نام و دریافت شماره در گوگل ویس

جهت ثبت نام در گوگل ویس به یک جیمیل، آی‌پی محلی و شماره سیم‌کارتی آمریکا نیاز خواهید داشت، که باعث ایجاد هزینه برای افراد خارج از آمریکا می‌شود؛

ما در فروشگاه گوگل اکانت سرویس گوگل ویس را با رعایت نکات قانونی و امنیتی بر روی یک جیمیل آماده فعال و اطلاعات جیمیل را خدمت شما کاربران عزیز ارسال خواهیم کرد.

نحو ورود به گوگل ویس خریداری شده

پس از پرداخت هزینه سرویس گوگل ویس اطلاعات یک جیمیل به فرمت زیر برای شما ارسال خواهد شد:

Gmail: Address@gmail.com

Password: Password Gmail

Voice Number: Google Voice Number

Recovery: Address Email Recovery

مرحله ۱: ابتدا وارد صفحه ‌‌لاگین گوگل شوید و آدرس جیمیل را وارد بفرمایید.

مرحله۲: سپس پسورد را وارد کنید و Next را بزنید.

مرحله۳: بر روی متن Confrim your recovery email بزنید.

مرحله۴: در این مرحله از شما درخواست می کند که آدرس ایمیل ریکاوری را به صورت کامل داخل فیلد وارد کنید.

*بعضی از دوستان به اشتباه فکر می‌کنند گوگل کد به ایمیل ریکاوری ارسال می‌کند و جهت لاگین نیاز به کد دارند در صورتی که به هیچ وجه در هیچ مرحله‌ای نیاز به کد ندارند و تنها لازمه آدرس ایمیل ریکاوری که همراه با اطلاعات تحت عنوان recovey ارسال شده را در فیلد وارد کنند و next را بزنند.

مرحله۵: حال با موفقیت وارد جیمیل شدید با ورود به نسخه تحت وب یا اپلیکیشن می‌توانید شماره را مدیریت کنید.

توجه: درصورتی که به ارور اشتباه بودن اطلاعات برخورد کردید لطفا اگر اطلاعات را دستی وارد می‌کنید, کپی پیست کنید و اگر مشکل پا برجا بود با ما در ارتباط باشید

روش‌های استفاده از گوگل ویس

جهت دریافت و ارسال پیام/ تماس از سه روش می‌توانید اقدام کنید:

۱. اپلیکیشن گوگل ویس (موجود در اپ استور و پلی استور)

۲. نسخه تحت وب گوگل ویس به آدرس voice.google.com

۳. دریافت پیام‌‌‌ها و پیغام صوتی در جیمیل (فقط دریافت)

گوگل ویس در ایران

قاعدتا استفاده از گوگل ویس در ایران (و تمام کشورها به جز آمریکا و کانادا) مجاز نمی‌باشد ولی به دلیل تحریم ها و عدم امکان استفاده از شماره ایران در سایت و سرویس های مختلف، کاربران ایرانی روی به شماره مجازی آورده‌اند که گوگل ویس یکی از بهترین انتخاب ها می‌باشد.

فروشندگان/تامین کنندگان این سرویس ادعاهای مختلفی همانند: “انتقال شماره باعث بلاک شدن شماره می‌شود”، “از آیپی ثابت استفاده کنید” و… دارند که تماما مورد احترام ما می‌باشند؛ به دلیل اینکه کاربران و مشتریان دائما در حال پرسش اینگونه سوالات هستند ما در ادامه به توضیح متداول ترین سوال یعنی “انتقال شماره” می‌پردازیم.

انتقال شماره گوگل ویس به جیمیل خود ( آپدیت مهرماه ۱۴۰۰)

با توجه به حساسیت های جدید و آپدیت‌‌های امنیتی گوگل در زمینه ساخت جیمیل و غیرفعال کردن جیمیل هایی که صرفا گوگل ویس آنها استفاده می‌شود، از تمامی کاربران و مشتریان خواهشمندیم حداکثر ۴۸ساعت پس از دریافت اطلاعات اکانت گوگل ویس، با توجه به آموزش انتقال صحیح و تصویری شماره گوگل ویس، شماره گوگل ویس را به جیمیل خود انتقال دهند.

توجه بسیار مهم: اگر تصمیم بر عدم انتقال گرفته اید حتما سعی کنید با جیمیل فعالیت داشته باشید و جیمیل را در موبایل لاگین کنید.

استفاده از گوگل ویس در اپل آیدی

اپل از اوایل خرداد ماه ۱۳۹۹ فعالسازی تایید دو مرحله‌ای را بسیار جدی تر گرفته و برخی فعالیت ها را مشروط به فعالسازی تایید دو مرحله ای کرده، به دلیل عدم امکان استفاده از شماره ایران در اپل آیدی، شماره مجازی گوگل ویس به دلیل عدم محدودیت زمانی و ثابت بودن شماره بسیار پرطرفدار شده است.

به دلیل مجازی بودن شماره گوگل ویس، کاربران نگران می‌باشند که در آینده شماره غیرفعال شود و به واسطه غیرفعال شدن شماره، دسترسی به اپل آیدی هم از بین رود، هرچند که تا به حال حتی یک مورد غیرفعال شدن شماره طی ۴ سال گذشته نبوده اما جهت اطمینان بیشتر کاربران در ادامه توضیح مختصری از استفاده صحیح از گوگل ویس در اپل آیدی جهت رفع نگرانی‌ها خواهیم داد:

ابتدا باید اطلاع داشته باشید در دستگاه اپلی جهت تغییر شماره استفاده شده در اپل آیدی، نیازی به تایید مجدد شماره نمی‌باشد؛ پس جهت تغییر شماره نیازی به دسترسی به شماره قبلی نخواهد بود(در صورتی که در دستگاه اپلی خود لاگین باشید).

درصورتی که به هر دلیلی دسترسی شما به شماره قطع شده باشد می‌توانید شماره را از قسمت Security اپل آیدی در دستگاه بدون نیاز به دسترسی به شماره قبلی ،تغییر دهید.

پس اگر زمانی دسترسی شما به شماره قطع شده باشد راه جایگزین کردن شماره محیا می‌باشد فقط باید دقت کنید همیشه باید قبل از Logout کردن از اپل آیدی در دستگاه اپلی، سلامت شماره خود را تست بفرمایید.

استفاده از گوگل وویس در واتس اپ

متاسفانه از اوایل خرداد ماه سرویس واتس اپ کد تایید عضویت و ورود را به صورت پیامک به شماره های گوگل ویس ارسال نمی‌کند و جهت دریافت کد باید از طریق تماس اقدام بفرمایید.

۱. وی‌پی‌ان Windscribe را دانلود کنید و با سرور آمریکا متصل شوید. (لطفا از دیگر وی پی ان ها استفاده نفرمایید)

۲. وارد نسخه تحت وب گوگل ویس (در دسکتاپ) شوید، به تنظیمات روید و گزینه هارا طبق عکس زیر تغییر دهید:

نکات استفاده از گوگل وویس

۳. پس از اعمال تنظیمات و اطمینان از روشن بودن وی پی ان، وارد اپلیکیشن واتس‌اپ شوید(با وی پی ان) و درخواست کد از طریق تماس دهید.

۴. پس از درخواست تماس از طریق کد، نسخه وب زنگ خواهد خورد و پس از جواب دادن کد تایید خوانده می‌شود.

توجه توجه: اگر بیش از ۳بار درخواست کد دهید و بر اثر عدم رعایت مراحل تماس برقرار نشود، شماره شما توسط واتس اپ به عنوان اسپمر شناخته می‌شود و دیگر با شما تماس گرفته نخواهد شد.

استفاده در تلگرام، و…

جهت استفاده گوگل ویس در سرویس های اجتماعی، پیام رسان و … همانند تلگرام باید به چند نکته توجه داشته باشید:

هنگام ثبت نام در این سرویس ها که باید به آن دقت بفرمایید آیپی شما می‌باشد، به دلیل اینکه آیپی ایران می‌باشد و شما در حال ثبت نام با شماره آمریکا هستید ممکن است سرویس موردنظر به شما شک کند و اکانت شما را در آن سرویس بلاک کند پس دقت بفرمایید: در هنگام ثبت نام سرویس gps خود را غیرفعال و آیپی خود را با سرویس های مربوطه به آمریکا تغییر دهید.

نکته: جهت ثبت‌نام در تلگرام حتما از اپلیکیشن موبایل تلگرام استفاده کنید و همچنین حدود یک الی دو هفته در تلگرام لیمیت خواهید بود که پس از این مدت تلگرام شما به حالت عادی خواهد شد. (لیمیت با اسپم متفاوت می باشد و اقدامی از سمت شما لازم نیست انجام شود)

رفع مشکل عدم دریافت و برقراری تماس

جهت دریافت و برقراری تماس لازم هست تنظیمات زیر را در اپلیکیشن اعمال کنید:

نکات استفاده از گوگل وویس

۱. making and receiving calls را بر روی Prefer Wi-Fi and Mobile Data قرار دهید.

۲. در قسمت incoming calls دستگاه‌هایی را فعال کنید که به آنها دسترسی دارید.

۳. Screen calls را خاموش کنید

۴. Do not disturb را نیر خاموش کنید

نکته۱: از وی‌پی‌ان معتبر و سرور آمریکا استفاده کنید. (پیشنهادی: Windscribe)

نکته۲: ترجیحا دسترسی لوکیشن(gps) را به اپلیکیشن گوگل ویس قطع کنید.

نکته۳: اگر با اعمال تنظیمات بالا مشکل حل نشد از طریق نسخه تحت وب تماس برقرار یا دریافت فرمایید.

شرط فعال ماندن شماره

شرکت گوگل محدودیت زمانی برای گوگل ویس تعیین نکرده اما در قوانین  سرویس ذکر کرده در صورتی که کاربر طی ۵ الی ۶ ماه از شماره استفاده نکرده باشد پس از اطلاع رسانی به کاربر، شماره گوگل ویس کاربر حذف خواهد شد.

جهت فعال ماندن شماره گوگل ویس حتما به صورت ماهانه با گوگل ویس تهیه شده یک پیامک(متن پیام اهمتی ندارد) به یک شماره آمریکا ( به طور مثال: 1234-345 (765) 1+ یا شماره‌ ی دیگر ) ارسال کنید.جهت فعال ماندن شماره گوگل ویس حتما به صورت ماهانه با گوگل ویس تهیه شده یک پیامک(متن پیام اهمتی ندارد) به یک شماره آمریکا ( به طور مثال: 1234-345 (765) 1+ یا شماره‌ ی دیگر ) ارسال کنید.

  • ارسال پیامک به شماره آمریکا رایگان است و هزینه‌ای برای شما نخواهد داشت.
  • شما با عمل ارسال پیامک به گوگل اثبات می‌کنید که با شماره فعالیت دارید.
  • نیازی نیست به شماره مقصد دسترسی داشته باشید و شماره درست باشد و شماره به شما پاسخ دهد.

ارسال یک پاسخ

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید

آموزش های گوگل ویس

وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی نماد اعتماد الکترونیک اسناد و املاک کشور مرکز آموزش ویدیویی انجمن حم فروشگاه ملی تولید کنندگان مدیریت بر مدیران حم سامانه حیوانات رسانه ملی اخبار متا دانشگاه متاورس استخدام | دانش فروشگاه حم تبلیغات ملی بازار NFT متاورس رنگ نقشه ملی سه بعدی متا املاک و مستغلات